Fòrum - Wiki - Juga a truc - Crea un compte      

Menú
· Home
· Classificacions
· Compte Club Retruc
· El meu perfil
· Enllaços d'interès
· Fòrum de discussió
· Galeria d'imatges
· La vostra opinió
· Llista d'usuaris CCR
· Llista d'usuaris inscrits
· Queixes
· Recomana'ns
· Retruc
· Torneig

Top 10
01: Queralbs1821
02: Miqueel1778
03: TaYa1630
04: jocfora1624
05: bud_ice1593
06: Copes1575
07: morey1574
08: Jove1550
09: socrates1546
10: toniadrover1540

Top 10. Valencià
01: toninaina1524
02: MONJA1512
03: toniadrover1512
04: pubil1511
05: jocfora1504
06: ander1500
07: fletxa1500
08: LaRocaLoca1500
09: morey1500
10: obrador1500

Informació del usuaris
Benvingut, Anonymous
Nickname
Password
(Registra't)
Membres:
Últim: jtorres23
Nous Avui: 0
Nous Ahir: 0
Total: 12556

Gent connectada:
Visitants: 1
Membres: 0
Total: 1

Retruc - Vols fer un truc?: Forums

www.retruc.net :: Veure tema - nº cartes per jugar a truc, dubtes!!!
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

nº cartes per jugar a truc, dubtes!!!

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de www.retruc.net -> El reglament
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
Apocalyptic
Truquer novell
Truquer novell

Registrat: Jan 22, 2007
Missatges: 19

MissatgePublicat: Dt Gen 23, 2007 21:31    Assumpte: nº cartes per jugar a truc, dubtes!!! Respondre citant

Hola, sóc nou per aquí. A menorca juguen 30 cartes sense els dotzes, i els tres deus ni els tres onzes i he vist partides on hi estàn el 12 d'orus i el 11 d'espases!!

M'ho podrieu explicar, merci!!
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email
Mafalda
Truquer habitual
Truquer habitual

Registrat: Feb 17, 2006
Missatges: 65
Ubicació: Alaior (Menorca)

MissatgePublicat: Dt Gen 23, 2007 22:22    Assumpte: Respondre citant

Hola com va?
Jo també som de Menorca i al principi se me va fer rar, per això m’ha fet ganes explicar-t’ho a tu i a tots els menorquins que juguem de forma diferent. I si no ho dic bé, en reservada o en voltor ja s’encarregaran de dir-m’ho… jejjeje

A Menorca no juguem amb les negres, en canvi a Mallorca sí hi juguen, amb els 10,11 i 12. En canvi, no tenen els 2 com tenim noltros. La resta és igual, és a dir, la puntuació de les cartes és correlativa, de major a menor són:

3,1,12,11,10,7,6,5 sent el 4 la carta més petita.

Les negres no contem per els envits, així 4+3 del mateix pal és més que l’amo i una negra … encara que això avegades no ho tenc gaire clar, si no ho dic bé me corregiu.

També hi ha petites diferències amb el vocabulari, en lloc de dir UN ALTRE a Mallorca diuen JO ENVIT

Au, ja pots anar a jugar, ja veuràs com amb dues partidetes ho tens aclarit, i sinó com jo, que de no jugar mai a una taula ara ja només sé jugar a la forma mallorquina

Esper que t’hagi estat d’ajuda
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
voltor
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Oct 15, 2005
Missatges: 417
Ubicació: Ciutat

MissatgePublicat: Dt Gen 23, 2007 22:28    Assumpte: Respondre citant

Amic Apocalyptic:

Maneras de jugar a truc,n'hi han com pobles,es a dir moltas,pero aqui hem optat a jugar de sa manera diguem mes "standard" que es juga a Mallorca,clar que dins Mallorca tambe hi han maneras diferents,sense anar mes enfora,hi han pobles que hi jugan amb els dossos (2).Per aixo ja varem fer una petita votacio-enquesta,per arrivar a un punt que tothom es trobas a gust.Diguem,en poques paraulas que aquesta web es com un poble virtual i per tant,tenim unas normas "especials" que no son mes que es resultat de ses vostres opinions i sugerencias.
Tambe els nostres amics de terres Valencianas jugan d'altre manera,amb menys cartas i camviant ses peces,pero es joc al final es sempre es mateix.
Ja veuras que en poc temps t'avessaras i ho trobaras tant divertit com es truc que jugas a Menorca.Anims!!!

Visita sa nostra Wiki per obtenir mes informacio!

Salut!!!
Tornar a dalt
Apocalyptic
Truquer novell
Truquer novell

Registrat: Jan 22, 2007
Missatges: 19

MissatgePublicat: Dt Gen 23, 2007 23:14    Assumpte: Respondre citant

Mafalda escrigué:
Hola com va?
Jo també som de Menorca i al principi se me va fer rar, per això m’ha fet ganes explicar-t’ho a tu i a tots els menorquins que juguem de forma diferent. I si no ho dic bé, en reservada o en voltor ja s’encarregaran de dir-m’ho… jejjeje

A Menorca no juguem amb les negres, en canvi a Mallorca sí hi juguen, amb els 10,11 i 12. En canvi, no tenen els 2 com tenim noltros. La resta és igual, és a dir, la puntuació de les cartes és correlativa, de major a menor són:

3,1,12,11,10,7,6,5 sent el 4 la carta més petita.

Les negres no contem per els envits, així 4+3 del mateix pal és més que l’amo i una negra … encara que això avegades no ho tenc gaire clar, si no ho dic bé me corregiu.

També hi ha petites diferències amb el vocabulari, en lloc de dir UN ALTRE a Mallorca diuen JO ENVIT

Au, ja pots anar a jugar, ja veuràs com amb dues partidetes ho tens aclarit, i sinó com jo, que de no jugar mai a una taula ara ja només sé jugar a la forma mallorquina

Esper que t’hagi estat d’ajuda

Moltes gràcies mafalda!!ara ja ho entenc, i els envits tb els tenc aclaridets. Molt bé companys menorquins, a vore si coïncidim en alguna partideta!!
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email
cocotin
I també tenim
I també tenim

Registrat: Apr 21, 2006
Missatges: 300
Ubicació: Bunyola

MissatgePublicat: Dc Gen 24, 2007 0:21    Assumpte: Respondre citant

bones a tots.
Mafalda a ecrit:Les negres no contem per els envits, així 4+3 del mateix pal és més que l’amo i una negra.
No es aixi, mira:4+3 del mateix pal son 27 i l’amo i una negra son 28.
Si es , madona i una negra son 27.
Esper haver expicaro be.
Un saludo.
Tornar a dalt
Mafalda
Truquer habitual
Truquer habitual

Registrat: Feb 17, 2006
Missatges: 65
Ubicació: Alaior (Menorca)

MissatgePublicat: Dc Gen 24, 2007 1:27    Assumpte: Respondre citant

Veus, ja ho deia jo cocotin, si es envits amb negres sempre me despisten, ok, a jo també me queda més clar ara, i això que ja duc un caramull de partides jugades

Bon truc a tots.
Tornar a dalt
maset
L'altre jefe:
L'altre jefe:

Registrat: Jan 14, 2006
Missatges: 920
Ubicació: llucmajor

MissatgePublicat: Dc Gen 24, 2007 1:33    Assumpte: Respondre citant

Mafalda per es nostre poble, llucmajor tant s'emplea es "Jo Envit" com "Un Altre" indistintament.

Salut i Bona nit.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email MSN Messenger
Reservada
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Feb 04, 2004
Missatges: 312
Ubicació: Son Negre-Felanitx

MissatgePublicat: Dc Gen 24, 2007 21:31    Assumpte: Respondre citant

Mafalda i Apocalyptic us convit a visitar
http://wiki.retruc.net/index.php/P%C3%A0gina_principal
perquè hi poseu la manera que teniu els menorquins de jugar, així com les dites que usau. ànim que així enriguirem el Truc.

P.D. No puc corregir una excel·lent jugadora com tu!!!!
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email MSN Messenger
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de www.retruc.net -> El reglament Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
Aquest codi te Copyright © de 2003 by PHP-Nuke. Tots els drets reservats. PHP-Nuke es software lliure sota la llicencia publica GNU/GPL.
Pàgina Generada al: 0.113 Segons